Norrängsskolan

Norrängsskolan är en gymnasieskola för elever med särskilda behov

Norrängsskolan är centralt belägen, inom promenadavstånd från Hässleholms centralstation. Med cirka 140 elever strävar skolan efter att utbilda och vägleda elever till kunskap och självständighet. Vi är stolta över att erbjuda en skolgång som är rik på resurser, erfarenheter och kunskap, med målet att skapa en trygg miljö för eleverna och ge dem möjligheten till ett framgångsrikt vuxenliv.

Varje år arrangerar Norrängsskolan olika lägerverksamheter för varje årskurs. Eleverna deltar i spännande aktiviteter som Stockholmsresa och cykelresa till Barnens By i Hästveda under de första åren, medan det fjärde och sista året bjuder på det största lägeräventyret - en veckas fjällvandring vid Grövelsjön.

Norrängsskolans introduktionsprogram är utformat för studenter med neuropsykiatriska problem, inlärningssvårigheter eller andra utmaningar. Våra nationella- och individuella program vänder sig till studenter med intellektuell funktionsnedsättning.

Visa mer

Kontakta Norrängsskolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Norrängsskolan. Norrängsskolan hör av sig inom kort!

Här kan du ange vilka program du är intresserad av på skolan (klicka på programsymbolen).

• IMA
  • AGI
  • AGN

DETTA BEHÖVER JUSTERAS

Hittar du några fel gällande programutbud, kontaktuppgifter, länkar eller liknande i denna skolpresentation så får du gärna meddela oss.
Fyll i formuläret så rättar vi inom kort!